سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته بسیار نشمارد . [امام علی علیه السلام]
دانش آموز مسلمان
 RSS  |  Atom  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ

  • بازدید امروز: 9
  • بازدید دیروز: 7
  • مجموع بازدیدها: 216113

    » درباره من
    اگر خواستید اسم وبلاگ و آدرس رو حفظ کنید یادتون باشه که against on zion به معنای مبارزه با صهیون می باشد
    جلسات هفتگی هیئت مکتب الشهدا سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا مسجد ابوالفضل (ع) واقع در شیراز - بلوار نصر

    اگر مایل به دریافت اس ام اس مربوط به هیئت هستید شماره موبایل خود را در قسمت خصوصی نظرات قرار دهید


    دانش آموز مسلمان
    کمیل
    اگر روزی تو را می‌یافتم در ناکجاهایت سرم را با دو دستم می‌نهادم پیش پاهایت پر از تقویم‌های کهنه کردم خانة خود را به امیدی که اینک ناامیدم از تماشایت تو با من بودی از آغاز، یعنی خواب می‌رفتم تکان می‌داد اگر گهواره‌ام را موج رؤیایت اگرچه عاشقم اما تو ای آیینه باور کن نمی‌فهمم دلیل وعدة امروز و فردایت تو اصلاً جای من؛ حالا بگو با من چه می‌کردی اگر چون برگ می‌پوسید روزی آرزوهایت

    » پیوندهای روزانه

    » آرشیو مطالب
    در انتظار خورشید
    گل نرگس
    موعود
    قدس
    قدوم صاحب الزمان
    مهدی فاطمه

    » لوگوی وبلاگ

    » لینک دوستان
    چفیه
    سایت حوزه علمیه قم
    خبرگزاری شیعه
    انصار حزب الله
    یهود شناسی
    سایت ظهور
    یک وبلاگ مذهبی نظامی
    یهود شناخت
    پایگاه حوزه
    پایگاه حدیث
    پایگاه اهل بیت
    پایگاه آْل البیت
    پایگاه الاسلام
    پایگاه غدیر
    سایت ذکر
    پایگاه اباصالح
    پایگاه تربیت
    سایت صلاه
    سایت صالحین
    سایت پرس و جو
    خبرگزاری سادات
    مطالعات شیعی
    آیت الله العظمی خمینی
    آیت الله العظمی خامنه ای
    آیت الله العظمی فاضل لنکرانی
    آیت الله العظمی بهجت
    آیت الله العظمی تبریزی
    آیت الله العظمی سیستانی
    آیت الله العظمی نوری همدانی
    آیت الله العظمی صافی
    حضرت آیت الله العظمی حکیم
    مجمع وبلاگ نویسان مسلمان
    باشگاه صهیون پژوهی
    سایت حزب الله
    ضد جنگ
    سایت تبیان

    » لوگوی لینک دوستان

















    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو
    » موسیقی وبلاگ

    » طراح قالب






    Powered by WebGozar


    شماره این هفته یالثارات
    الا فان‌ حزب‌الله‌ هم‌الغالبون‌
    »» پاسخ سپاه!!!
    برای پاسخگویی به اسرائیل از سیستم‌های متنوعی بهره می‌گیریم

    سرلشکر صفوی با بیان اینکه بعید است اسرائیل تحمل شکست بزرگتر از جنگ 33 روزه را از ایران داشته باشد، گفت: اگر خطری متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف و اهرم‌های قدرت متعدد و سیستم‌های متنوعی جهت پاسخگویی به رژیم صهیونیستی بهره می‌گیریم.

     

    گفتگو با سردار سرلشکر سید یحیی صفوی یا به قول بچه‌های جنگ و سپاه، "آقا رحیم" به بهانه دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران صورت گرفت. 2 ساعت از دوران دفاع مقدس تا مهمترین موضوعات روز، زمان زیادی برای مصاحبه با فرمانده سابق کل سپاه نیست اما باید پذیرفت که دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح همواره سوژه‌ای معتبر برای رسانه‌ها محسوب می‌شود که برای چند دقیقه آن نیز تقاضاهای بسیاری وجود دارد. اینک سرلشر صفوی در جایگاه جدید خود فرصت ارزیابی و ارتقاء نیروهای مسلح را با استفاده از تجربیات خود داراست. اشراف و اطلاعات کامل سردار صفوی از موقعیت ژئوپلتیک ایران و پتانسیل کشور برای ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه خود، به غنی‌تر شدن این مصاحبه کمک فراوان کرد.
    عکس موجود در دفتر دستیار فرمانده معظم کل قوا که در آن همه فرماندهان سپاه و ارتش در یک قاب به چشم می خورند، نکته‌ای بود که نگاه هر خبرنگاری را حتما جلب خواهد کرد.
    مشروح مصاحبه خبرگزاری فارس با دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح در ذیل می‌آید.

    * فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

    سردار صفوی در ابتدا با اشاره به ویژگی‌های حضرت امام (ره) همچون حکیم بودن، دوراندیشی و نگاه الهی، گفت: ایشان با شناخت عمیق که از تاریخ اسلام بخصوص پس از رحلت پیامبر (ص)، انقلاب مشروطیت، نهضت ملی شدن نفت و مشکلات پس از هر انقلاب که داشتند، برای پایداری و دفاع از اساس انقلاب، فرمان تشکیل نهادی از جنس انقلاب و مردم را دارند.
    به گفته فرمانده سابق کل سپاه، در ابتدا تصور بر این نبود که سپاه پاسداران ماموریت‌های دفاع سرزمینی را عهده‌دار شود بلکه موضوعات امنیت داخلی در اولویت قرار داشت.
    وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از شکست خود که منجر به پیروزی انقلاب شد به دنبال اجرای 3 برنامه در ایران بودند که شامل بازگشت مجدد سلطه از طریق نفوذ لیبرال‌ها در ارکان تصمیم‌گیری و سلطه سیاسی اقتصادی، گسترش نا امنی در مناطق مختلف مرزی مثل کردستان، سیستان و بلوچستان و نیز خوزستان و سرانجام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود.
    این فرمانده عالی رتبه دوران دفاع مقدس یادآور شد: در دورانی که امام (ره) فرمان تشکیل سپاه را دادند هیچ کدام از دستگاه‌های متولی امنیت و انتظامات کشور مثل شهربانی و ژاندارمری سازمان لازم را نداشتند و با توجه به حضور جریانات مسلحانه ضد انقلاب، اولین زمینه حضور سپاه در مبارزه مسلحانه علیه جریانات مسلح ضد انقلاب شکل گرفت.
    سرلشکر صفوی اضافه کرد: ‌اولین اطلاعیه سپاه که در تاریخ 16 اردیبهشت سال 58 صادر شد به وظایف سپاه پرداخته بود که عمده آن در رابطه با مسائل امنیتی، همکاری موثر با ارتش و حمایت از نهضت‌های آزادی بخش و مستضعفان جهان تعریف می‌شد.
    مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، دومین صحنه افتخارآفرینی سپاه را جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: علاوه بر حماسه‌آفرینی‌ها، ایثار، خلق شگفتی‌ها و دیگر شاخصه‌های بارز حضور سپاه در دفاع مقدس که هرکدام مدت‌های طولانی شرح احتیاج دارد، حضور سپاه در مقابله با جریاناتی مثل ترور شخصیت‌ها و رهبران فکری و همچنین تهدیدات امنیتی همچون ربایش هواپیماها نیز قابل توجه است که پس از دفاع مقدس مقوله مهمی چون سازندگی کشور نیز به آن اضافه شد.
    فرمانده سابق کل سپاه تاکید کرد: هم اکنون نیز سپاه پاسداران در موازنه قوا در سطح منطقه نقش مهمی را به کمک دولت ایفا می‌کند.

    * چرا "اگر سپاه نبود، کشور نبود"؟

    سردار صفوی با اشاره به این جمله معروف و ماندگار امام (ره) مبنی بر "اگر سپاه نبود، کشور نبود"، با تقسیم نحوه سرنگونی انقلاب‌ها به دو دسته عوامل داخلی مثل کودتا و شورش و همچنین تهدید خارجی،‌ اظهار داشت: سپاه پاسداران ظرفیتی را از خود نشان داد که هم نا امنی داخلی و هم نوع توطئه‌هایی مثل کودتای نوژه (که نام یک خلبان شهید است) را خنثی کند و هم در مقابل تهدیدات خارجی به همراه بسیج که جنس مردم است، به ایفای نقش بپردازد.
    وی تاکید کرد: به خاطر همین تلاش‌ها و فعالیت‌های سپاه و بسیج آن هم زیر نظر رهبر انقلاب بود که سپاه توانست به وظیفه خود یعنی پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن عمل کند و آن فرمایش حضرت امام (ره) مصداق واقعی داشته باشد.

    * سپاه پاسداران نمادی از قدرت ملت ایران

    دستیار فرمانده معظم کل قوا در امور مرتبط با نیروی مسلح در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس ضمن تشریح توانمندی‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: سپاه علاوه بر اینکه در عرصه‌های دفاعی و هجومی از توانمندی‌ فوق‌العاده‌ای برخوردار است، از ویژگی‌ منحصر بفردی در بخش انسانی و وجود فرماندهان و پرسنلی که از نظر هوشمندی، دانایی،‌ فداکاری، شجاعت، اقتدار و قاطعیت و مردمی بودن نمونه هستند، بهره‌مند است.
    فرمانده سابق کل سپاه با اشاره به اینکه سپاه در عمق مردم و نخبگان نظامی و علمی ریشه دارد، گفت: این قدرت و توانایی سپاه در میدان نوآوری تجهیزات، ساختار و تشکیلات، فناوری‌هایی مثل موشکی و ایجاد خلاقیت در صحنه رزم دریایی و پدافند هوایی به منصه ظهور درآمده است.
    صفوی با تاکید بر اینکه قدرت سپاه یک توان بازدارندگی بالا در مقابل هجوم بیگانگان همچون آمریکا است، گفت: در طرح‌ریزی‌های کلان سپاه در عرصه‌های هوایی، دریایی و زمینی و همچنین نیروی مقاومت بسیج به گونه‌ای عمل شده است که اگر مشکلی برای ایران ایجاد کنند این قدرت مدرن در مقابلشان ایستاده است و آمریکایی‌ها نیز تا اندازه‌ای از این توانمندی مطلع هستند.
    وی در ادامه با یادآوری قدرت نفوذ معنوی و سیاسی اسران در لبنان و عراق، گفت: در کشورهایی که در کنار اسرائیل واقع شده‌اند ایران یک نفوذ معنوی دارد که همین نگرانی رژیم رژیم صهونیستی، قدرت بازدارندگی ایران را بالا می‌برد و از آن طرف نیز آمریکایی‌ها مجبور هستند در معادلات منطقه از ایران درخواست کنند که حضور داشته باشد.
    مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: ایران یکی از 3 قدرت محوری منطقه است و همگان از این وزن برتر ژئوپلتیک ایران در منطقه و تاثیرمان بر امنیت خاورمیانه که بدون ایران معنا ندارد، مطلع هستند.
    به اعتقاد سرلشکر صفوی، وزن و قدرت ایران در عرصه‌های مختلف بویژه سیاست خارجی واقعیتی است که 5 وزیر خارجه پیشین آمریکا رسما اعلام کردند که مجبور به مذاکره با ایران هستیم.
    فرمانده سابق کل سپاه اضافه کرد: قدرت رهبری ایران و مجموعه قدرت ملت 70 میلیونی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و در کنار آن ریشه‌های تمدن و فرهنگ ایران را هم باید اضافه کرد در حالیکه اکثر کشورهای پیرامون ایران حتی 80 سال نیست که مستقل شده‌اند.
    این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: قدرت بزرگ فرهنگ و تمدن ایران در کنار نیروی انقلاب اسلامی، نظامی سیاسی قدرتمند را به وجود آورده است که آمریکا نیز به آن معترف است.
    دستیار فرمانده معظم کل قوا با ذکر توانایی‌های ایران در بخش انرژی که یک قدرت مهم محسوب می‌شود، گفت: قریب 15 درصد گاز جهان و نیز 140 میلیارد بشکه نفت اثبات شده تا پایان سال 2005 در ایران موجود است که قدرت بزرگی محسوب می‌شود و حجم ذخایر گازی کشورمان نیز 27 هزار میلیارد متر مکعب است.

    * احتمال تهاجم به ایران

    سردار صفوی در پاسخ به سوال فارس پیرامون امکان حمله به کشورمان گفت: با توجه به تجربه تلخ و شکست بزرگ آمریکا در عراق، آنها به خوبی می‌دانند که ایران از نظر وسعت، قدرت دفاعی، ساختار سیاسی، رهبری قدرتمند و ملتی 70 میلیونی و وفادار به نظام، شرایطی غیر از عراق دارد و بنابراین احتمال جنگ زمینی کم است.
    وی افزود: در خصوص احتمال جنگ‌های هوا پایه و دریا پایه نیز سپاه از یک قدرت بالای دفاعی و هجومی برخوردار است که اگر خدای ناکرده کسی به فکر حماقتی بیفتد، نیروهای مسلح ایران پاسخ لازم را در اسرع وقت خواهند داد.
    این فرمانده عالی رتبه نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا توان اداره جبهه سومی را علاوه بر عراق و افغانستان ندارد، گفت: آنها می‌دانند که نیروهای موجود در این دو کشور به شدت آسیب‌پذیر هستند.
    فرمانده سابق کل سپاه یادآور شد: حکومت صدام قابل مقایسه با نظام مشروع و مقبول مردمی ایران نیست. آنها با کشتارهای متعدد حکومت می‌کردند و اگر می‌بینیم که آمریکا بعد از سال 1991 اجازه داد صدام باقی بماند یا از قدرت نفوذ معنوی ایران می‌ترسید و یا اینکه جایگزینی برای صدام نداشت. همچنین آمریکا بسیاری از رهبران سیاسی و فرماندهان رژیم صدام را با وعده‌های مختلف تطمیع کرد و اکنون نیز آنها در غرب به سر می‌برند.
    این صاحب نظر مسائل استراتژیک یادآور شد: یک تیم از کارشناسان آمریکایی به دنبال طرح‌ریزی هژمونی آمریکا بر جهان بودند که پس از فروپاشی شوروی، بهترین فرصت بود تا با طرح‌ریزی واقعه‌ای مثل 11 سپتامبر که توسط کادرهای راه بالای موساد و با هماهنگی سیا و شاید مسوولان آمریکا ولی با 10 واسطه به وسیله تعدادی عرب زبان به اجرا درآمد تا بدین وسیله استراتژی تسلط بر خلیج فارس و انرژی خاورمیانه پیاده شود.
    سردار صفوی اضافه کرد: آنها با تسلط بر این منطقه و دولت‌سازی می‌خواستند قدرتی بلامنازع در مقابل اروپا، چین، روسیه و ژاپن باشند و البته حلقه سوم آنها نیز ایران بود که با شکست مواجه شد.
    وی با اشاره به جنگ 33 روزه حزب‌الله با رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا با زد و بند باعث سکوت دولت لبنان و کشورهای عربی شد و بعد از تشویق اسرائیل برای حمله، در 2 مرحله نگذاشتند رژیم صهیونیستی آتش بس کند و پس از آن نیز مانع سقوط دولت اولمرت شدند.
    مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به حضور بیش از 200 هزار آمریکایی در منطقه، آنرا باعث التهاب خاورمیانه دانست و از احتمال وقوع حوادثی از اردیبهشت تا آبان ماه سخن گفت.
    وی این حوادث را شامل احتمال حمله برای سرنگونی دولت حماس، حمله موشکی به حزب‌الله لبنان و فشار به ایران عنوان کرد و گفت: ما باید در اوج اقتدار و آمادگی دفاعی، رزمی، اطلاعاتی و اعتماد به نفس باشیم.
    سردار صفوی درباره امکان حمله اسرائیل به ایران، گفت: اگر خطری متوجه ایران شود، جهت پاسخگویی به رژیم صهیونیستی از ابزارهای مختلف و اهرم‌های قدرت متعدد و سیستم‌های متنوعی بهره‌ می‌گیریم.
    وی افزود: ضمن اینکه رژیم صهیونیستی امسال با دعوت از سران آمریکا و عده ای از کشورهای اروپایی، شصتمین سالگرد اشغال و غصب فلسطین را می خواهد برگزار کند و بعید است تحمل شکست بزرگتر از جنگ 33 روزه را از ایران داشته باشد.

    * سپاه، سرباز گمنام سازندگی

    فرمانده سابق کل سپاه در ادامه یکی از بزرگترین افتخارات سپاه را اجرای طرح‌های عظیم در عرصه سازندگی بیان کرد و اظهار داشت: ساخت سدهایی مثل کرخه یا کتوند که در دست انجام است، سد مسیرجان، حسن لو در آذربایجان غربی، رسالت در قوچان، کلانتری مرند، صلاح‌الدین کلا در مازندران، انواع خطوط انتقال آب، نفت و گاز که بیش از 2500 کیلومتر شده است و مهمترین آنها خط انتقال گاز 20 اینچ همدان قروه سنندج به طول 162 کیلومتر، خط انتقال نفت 32 اینچ ساری ورسک نمرود، خط انتقال آب 1400 میلی متر زاینده رود به یزد در قطعات 2 و 4، خط انتقال آب اهواز به آبادان به طول 120 کیلومتر را می‌توان نام برد.
    صفوی ساخت خط انتقال گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان به طول بیش از 900 کیلومتر را از دیگر افتخارات سپاه دانست که در حال انجام است و این خط لوله به پاکستان و هند ادامه پیدا خواهد کرد.
    وی توسعه بندر شهید رجایی بندرعباس، توسعه بندر چابهار، ساخت اسکله تردد اسکان بهرگان بوشهر و اجرای اسکله 150 هزار تنی شناورهای در بندر امام خمینی (ره) را از دیگر اقدامات سازندگی سپاه عنوان کرد.
    فرمانده سابق کل سپاه اعلام کرد: حدود 1300 پروژه را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در بخش‌های مختلف عهده‌دار شده که 70 درصد آن به انجام رسیده است و امیدواریم دولت با تامین مالی پروژه‌ها، مانع توقف آنها شود و بلکه وزارتخانه‌ها با واگذاری منابع مالی متعهد شده توسط کارفرما، باعث تسریع سازندگی شوند.
    سردار صفوی با اشاره به طرح بسیج سازندگی که از جمله ابتکارات رهبر معظم انقلاب بود، آنرا منشاء خدمات بزرگ به کشور توصیف کرد و گفت‌: در این طرح ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، مناطق محروم کشور از این نیروها استفاده می کنند و این طرح‌های کوتاه مدت و زودبازده تاکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
    وی با اشاره به کمک‌های این طرح‌های سازندگی به خدمت‌رسانی دولت گفت: بخش هایی مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، کشاورزی، بهسازی و مرمت مدارس تاکنون مورد استفاده فراوان قرار گرفته است و فقط در عرصه جهاد کشاورزی 861 هزار نفر روز دانشجو و دانش‌آموز به کار گرفته شدند و نیز 10 هزار مدرسه در سراسر کشور بهسازی و مرمت سازی شدند.
    این مقام عالی‌رتبه نیروهای مسلح تاکید کرد: این عرصه می‌تواند ادامه دهنده خدمات جهاد سازندگی باشد و علاوه بر تجربیات گرانبها برای جوانان، دولت خدمتگزار نیز با تامین اعتبارات سال 87، از حضور چند میلیونی بسیجیان برای آبادانی کشور استفاده کند.

    * گفتگو از محمد صفری و حمزه پاریاب

    منبع: خبرگزاری فارس



    ما را یاری کنید ()
    نویسنده متن فوق: » کمیل ( دوشنبه 87/4/3 :: ساعت 12:2 عصر )


    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اشک سه کودک!!!
    آرمان های عدالت خواهانه
    دلم از دست همه گرفته...
    یک آزمون اساسی با سه پرسش!!!
    یه خاطره!!!
    [عناوین آرشیوشده]